تی گرین (Thea Green) بهترین زمان ممکن را برای شروع کسب و کار خود که انجام تزئینات روی ناخن خانم ها است، انتخاب کرد. در سال ۱۹۹۹ میلادی که زمان اوج گیری اینترنت بود و با وجود تجربه اندک توانست سرمایه نسبتاً خوبی را برای شروع کار جذب کند. او می گوید: «برای جذب سرمایه به همه جا سر زدم و با همه کس صحبت کردم.»

البته ایده تاسیس سالن زیبایی ناخن در دوره شکوفایی اینترنت مشکلاتی را نیز به همراه داشت. وی ادامه می دهد: «تمام سرمایه گذاران می خواستند کارم را در اینترنت عرضه کنم؛ ولی متاسفانه تزئین ناخن از طریق اینترنت امکان پذیر نبود!» در نهایت او و شریکش توانستند از طریق چند سرمایه گذار مبلغ ۲۰۰ هزار پوند برای شروع کار جذب کنند.

پدر وی رئیس یک شرکت و مادرش نیز صاحب یک سالن ورزشی بود و او توانست خیلی مسائل را از همان دوران نوجوانی از والدینش یاد بگیرد. خود او نیز در روزهای تعطیل و بعد از ظهرها سر کار می رفت. او می گوید: «تقریباً همه کاری انجام داده ام. از کار در خانه سالمندان گرفته تا سالن های آرایشی و رستوران ها. به شدت به پول علاقه داشتم تا جایی که والدینم مجبور شدند با پول مرا از کار کردن منع و به ادامه تحصیل تشویق کنند.»

در سن ۱۸ سالگی برای ادامه تحصیل در زمینه روزنامه نگاری به یکی از دانشگاه های لندن رفت. بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه، در مجله تاتلر (Tatler) به عنوان هماهنگ کننده مشغول به کار شد و در سن ۲۴ سالگی نیز به عنوان ویراستار مجله منصوب شد. به خاطر ماموریت های کاری بیشتر وقتش را در آمریکا سپری می کرد و در مدتی که در آمریکا حضور داشت متوجه علاقه شَدید خانم ها به تزئینات ناخن شد.

این ایده را با یکی از دوستانش مطرح کرد و به صورت اشتراکی کار را شروع کردند. وی می گوید: «بسیار تعجب می کردیم که چرا تا به حال هیچکسی چنین کاری نکرده است. تصور می کردیم حتماً دلیلی دارد که شرکت های بزرگ آرایشی وارد این زمینه نشده اند.»

آنها نوشتن اهداف و برنامه هایشان را شروع کردند. از مردم نیز راجع به این ایده نظرخواهی کردند و دریافتند که نظر مردم نسبت به تزئینات ناخن بسیار مثبت می باشد. بعد از اینکه یکی از دوستانش مکانی را برای تاسیس سالن تزئینات ناخن به گرین معرفی کرد دریافت که دیگر چیزی نمی تواند جلوی کارش را بگیرد. بنابراین کار خود را رها کرد تا بتواند به صورت تمام وقت روی شغل جدیدش تمرکز کند.

ایده اصلی گرین این بود که بتواند در زمان کم تزئینات مربوط به ناخن را انجام دهد. بطور معمول زمان تزئین کردن ناخن ۵۰ دقیقه طول می کشید و او می خواست این زمان را به ۱۵ دقیقه کاهش دهد.

شرکت نیلز (Nails) در سال ۱۹۹۹ میلادی آغاز به کار کرد و در همان ابتدای فعالیت با استقبال گسترده خانم ها روبرو شد. چند ماه از افتتاح اولین شعبه نگذشته بود که موفق شدند ۴ شعبه دیگر نیز افتتاح کنند. بعد از گذشت چند سال و جذب سرمایه های بیشتر، شرکت نیلز اکنون با ۴۰ شعبه به فعالیت خود ادامه می دهد. در سال ۲۰۰۸ میلادی درآمد حاصل از فروش شرکت به ۱۳ میلیون پوند رسید.

گرین اعتقاد دارد شفاف و روشن بودن هدفش تنها رمز موفقیت او است. وی می گوید: «ما می توانستیم وارد زمینه های دیگر از جمله ابرو و مژه نیز بشویم؛ ولی این کار را نکردیم چون نمی خواستیم تمرکزمان را روی هدف اصلی از دست بدهیم.»

گرین شیفته پیشرفت است. وی به کارآفرینان تازه کار پیشنهاد می کند: «وقتی می خواهید کاری را انجام دهید همه مردم به شما می گویند حتماً دلیلی دارد که تاکنون شرکت های بزرگ وارد این زمینه نشده اند. پیشنهاد من به شما این است که به هیچ وجه به این حرف ها گوش ندهید و با اراده قوی هدف خود را دنبال کنید.»

دسته‌ها: کارآفرین موفق

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *