اگر یوگا را روی اصول و به درستی انجام بدهید می تواند برای کاهش وزن موثر باشد. یوگا یک روش فوق العاده برای برقراری ارتباط ذهن با بدن می باشد. اگر یکسری از نرمش های یوگا (مثل سلام بر خورشید، خم شدن به جلو و به طرفین) را با سرعت بیشتری انجام دهید، قطعاً به شما در کاهش چند کیلوگرم از وزن تان کمک می کند.

اگر در کنار تمرینات یوگا از رژیم غذایی مناسب هم پیروی کنید، تاثیر بیشتری بر سوخت و ساز بدن تان خواهد داشت.

آیا واقعاً این سطح از تمرینات بدون فشار به شما در کاهش وزن کمک می کند؟

درست است که بیشتر انواع یوگا اصلاً به اندازه ورزش های هوازی نمی توانند باعث سوزاندن کالری بشوند، برای مثال فردی که ۶۸ کیلوگرم وزن دارد با انجام منظم تمرینات یوگا می تواند ۱۵۰ کالری بسوزاند، در حالی که با حدود یک ساعت پیاده روی با سرعت ۵ کیلومتر بر ساعت می تواند ۳۱۱ کالری بسوزاند. اما به هر حال، یوگا هم ورزش است و بسیاری از پزشکان معتقد هستند یوگا می تواند به افراد در کاهش وزن کمک کند.

در سال ۲۰۰۵، مطالعه ای روی تاثیر یوگا بر کاهش وزن صورت گرفت. این بررسی روی زنان و مردان میانسال و سالم انجام شد. افراد مورد مطالعه یک پرسشنامه شامل فعالیت بدنی از جمله یوگا و وزن شان را تکمیل کردند. نتیجه نشان داد که یوگا می تواند به کاهش وزن کمک کند، یا حداقل مانع از اضافه وزن می شود.

افرادی که یوگا کار می کردند و اضافه وزن داشتند، شروع به کاهش وزن حدود ۲.۵ کیلوگرم کردند، در حالی که در همان بازه زمانی گروهی که یوگا کار نمی کردند، ۶ کیلوگرم اضافه وزن پیدا کردند.

اگرچه از نظر علمی، مشخص نیست چطور یوگا می تواند به افراد در کاهش وزن کمک کند، اما نباید جنبه های تاثیرگذار ذهن – بدن یوگا را نادیده گرفت. یوگا شما را مستعد پذیرش تغییرات می کند. پس اگر می خواهید سبک زندگی، طرز تفکر در مورد غذا و عادت غذایی مخرب خود را تغییر دهید، یوگا به شما کمک می کند.

یوگا قدرتی، نگرش جدید

در حالی که برخی می گویند یوگا برای کاهش وزن اساسی بسیار نامناسب است، بسیاری از طرفداران نوعی از یوگا که به یوگا قدرتی معروف است، با این نظر مخالف هستند. یوگا قدرتی نسخه آمریکایی از تکنیک های سنتی است و مانند یک تمرین هوازی پتانسیل چربی سوزی دارد و برای سلامت قلب نیز مفید است.

چگونه از یوگا استفاده کنید تا برایتان مفید باشد؟

نکته ای که تمام متخصصان با آن موافق هستند این است که یوگا می تواند مقدمه بسیار خوبی برای ورود به دنیای تناسب اندام باشد. برای شروع، راهکارهای زیر می تواند به شما کمک کند:

  1. در اتاقی بدون آئینه تمرین کنید. تاکید را روی تجربه درونی خود بگذارید و نه روی اجرا.
  2. یاد بگیرید تا حس هر حرکت را درک کنید، حتی کوچکترین حرکات.
  3. بدن خود را به چالش بکشید اما زیاده روی نکنید.
  4. اگر احساس خستگی می کنید به خود اجازه استراحت بدهید.
  5. جلسات یوگا را با خودگویی های مثبت ترکیب کنید. از تلاش های خود قدردانی کرده و خوبی های درونی خود را تحسین کنید.
  6. وقتی به کلاس می روید به آن ایمان داشته باشید. اگر در خانه کار می کنید، روز و ساعت خاصی را برای جلسه یوگا تعیین کنید و به این برنامه پایبند باشید.
  7. به این نکته آگاه باشید که شما نه تنها روی بدن خود کار می کنید، بلکه در تلاش برای رشد خصوصیاتی مانند صبر، نظم، خرد، مهربانی و قدردانی نیز هستید.
  8. دنبال معلمی باشید که احساس می کنید بین ملایمت و استحکام تعادل برقرار می کند و در این راه الهام بخش شما است.
دسته‌ها: دانستنیهای کوتاه و خواندنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *